Rajnochovická úzkorozchodná lesní železnice

Rajnochovická
lesní železnice

Menu

Poslední galerie

24.března 2011
„Akce pražec“

„Akce pražec“

Projekt podporují

Geodetika Prostějov Zlínský Kraj Masný průmysl Krásno František Čáň zemní práce autodoprava Lesy ČR Podhostýnský mikroregion Bernard Mišun Síčova drobná železnice
Kapela průvan z Osíčka hobbit potisk textilu Rajnochovické pily Pila Martin Hruška Pila Ivona Lejsková

Partnerské stránky

Veterany.EU
Jste zde:

Exkurze do dolu Dukla v Horní Suché


Společnost OKD, a.s. umožnila našim členům navštívit důl Dukla v Horní Suché u Havířova, který je v současné době v likvidaci. Podnětem k návštěvě dolu se pro nás staly informace o vyřazeném materiálu z důlní dráhy. Návštěva dolu proběhla nadvakrát a to dne 19.5. a 27.6. Vyřazený materiál důlní dráhy byl deponován na přilehlé ploše dolu. Na místě zůstalo ještě začátkem července poměrně velké množství důlních vozíků (huntů), kterými se vyváželo černé uhlí z dolu, vozy pro přepravu dlouhého materiálu, kolejový materiál jako kolejnice 93/18 a 115/24, vyhybky, dvojité kolejové spojky, drobné kolejivo apod. Podle informací sdělených od představitelů rušeného dolu byly lokomotivy BND 30 již z dolu odvezeny do šrotu, zřejmě díky netypickému rozchodu použitého na Dukle, který činí 550 mm, přičemž ostatní doly OKD používají rozchod 600mm. Část kolejového materiálu byla údajně odprodána na nově vznikající pivovarnickou drážku blíže nespecifikovanému pivovaru. Autoři tohoto článku budou vděčni za upřesnění této informace.


Vyřazený materiál z důlní dráhy byl samozřejmě velmi zajímavým artiklem pro zamýšlenou obnovu drážky v Rajnochovicích, proto jsme se rozhodli oslovit vedení společnosti OKD, přičemž zájem z naší strany byl především o kolejnice. I přes slibný průběh vyjednávání, jsme se nakonec s představiteli OKD nedomluvili na podmínkách převzetí materiálu z dolu. Vozíky o rozchodu 550 mm tedy čeká podobný osud jako lokomotivy BND 30, stejný osud čeká i na vyhybky. Použité kolejnice budou, podle slov majetkového správce dolu, odvezeny na některý z dalších dolů. Díky nájezdům zlodějů kovů, kteří jsou schopni odnést i několika set kilovou zátěž z areálu dolu (ukradena byla i zadní vjezdová brána do dolu!) a to i před zraky ostrahy areálu, která je prakticky bezmocná, muselo vedení dolu rychle reagovat a tak je předpoklad, že zbylý kolejový materiál už je převezen mimo dosah zlodějů a hunty spolu s vozy na přepravu dlouhého materiálu jsou již touto dobou ve šrotu.


Obrazek

Hlavní budova dolu Dukla

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Věž

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Zbouraná věž

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Vozy pro přepravu dlouhého materiálu

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Hunty

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Dvojitá kolejová spojka

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Výhybka 1

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Výhybka v betonu

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Kolejnice 115_24

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Koleje

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Zákoutí s hunty

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Ulička

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Zajímavý poloměr oblouku

Foto: Tom Hegar
Obrazek

Pohled od budovy

Foto: Tom Hegar
Valid XHTML 1.0 Strict
Valid CSS!

grafika Kolmix | kódování Hedva